DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Asya Mutfakları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CLM 403
Güz/Bahar
2
2
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Asya Mutfaklarına ait menülerin beslenme ilkelerine uygun şekilde hazırlanması ve sunumuna ilişkin bilgilerin edinilmesi
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Asya mutfağına ait malzemeleri tanımlayabilir.
  • Asya mutfağına özgü pişirme tekniklerini tanımlayabilir.
  • Asya mutfakları arasındaki farklılıkları açıklayabilir
  • Farklı reçeteleri kişisel olarak yaratıcı biçimde yapma becerilerini kazanır.
  • Mutfak araç ve gereçlerini kullanma becerileri edinir.
  • Mutfak disiplini ve hijyen kurallarını uygulama prensiplerini tanımlayabilir.
Ders Tanımı Bu ders, Asya mutfağına temel giriş dersi olup, öğrencilere Asya yerel mutfaklarında kullanılan malzemeler ve bu malzemelerle yemek hazırlama becerilerinin geliştirilmesine yönelik uygulamalar öğretilir. Öğrencilerin Asya mutfaklarına has tarihi ve kültürel öğeler ile bu öğelerle uyumlu reçeteler hazırlaması ve yemek sunumunu öğrenmesi amaçlanır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Japon mutfağı Nenes, Michael F. “Japan.” International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes , John Wiley & Sons, Inc, 2009, pp. 148–168.
3 Japon mutfağı Nenes, Michael F. “Japan.” International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes , John Wiley & Sons, Inc, 2009, pp. 148–168.
4 Japon mutfağı Nenes, Michael F. “Japan.” International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes , John Wiley & Sons, Inc, 2009, pp. 148–168.
5 Çin mutfağı Nenes, Michael F. “China.” International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes , John Wiley & Sons, Inc, 2009, pp. 198–214.
6 Çin mutfağı Nenes, Michael F. “China.” International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes , John Wiley & Sons, Inc, 2009, pp. 198–214.
7 Kore mutfağı Nenes, Michael F. “Korea.” International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes , John Wiley & Sons, Inc, 2009, pp. 271–279.
8 Arasınav
9 Kore mutfağı Nenes, Michael F. “Korea.” International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes , John Wiley & Sons, Inc, 2009, pp. 271–279.
10 Endonezya mutfağı Nenes, Michael F. “Southeast Asia.” International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes , John Wiley & Sons, Inc, 2009, pp. 313–148.
11 Vietnam ve Filipin mutfakları Nenes, Michael F. “Southeast Asia.” International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes , John Wiley & Sons, Inc, 2009, pp. 313–148.
12 Tayland mutfağı Nenes, Michael F. “Southeast Asia.” International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes , John Wiley & Sons, Inc, 2009, pp. 313–148.
13 Hint mutfağı Nenes, Michael F. “India.” International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes , John Wiley & Sons, Inc, 2009, pp. 543–559.
14 Hint mutfağı Nenes, Michael F. “India.” International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes , John Wiley & Sons, Inc, 2009, pp. 543–559.
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı

The International Culinary Schools, The Art Institutes. International Cuisine. Edited by Michael F. Nenes, 1st ed., John Wiley & Sons, 2009

Önerilen Okumalar/Materyaller

Professional Chef.  New York: John Wiley & Sons Inc., 2006. Print. ISBN 978-0-470-42 135-2

Gisslen, Wayne, and J. Gerard Smith. Professional cooking. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc, 2015. Print. ISBN 978-0-470-19752-3

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
1
10
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
10
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
75
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
25
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
20
Final Sınavı
1
35
    Toplam
151

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır

X
2

Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir

X
3

Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir

X
4

Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar

5

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır

X
6

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır

 

X
7

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur

8

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır

X
9

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir

X
10

Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)

X
11

İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır

12

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest